דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות או לא להיות - לימודי משחק 

מאת    [ 28/08/2011 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 2676 פעמים ]

השחקן ג'ק ניקולסון אמר פעם: "משחק היא העבודה השנייה האהובה על כולם" ואינגריד ברגמן הצהירה ש"על הבמה אני יכולה לעשות הכל בקלות כשבחיים אני מרגישה שלומיאלית מדי. אז לא בחרתי במשחק, המשחק בחר בי".  בין אם החלטתם מגיל צעיר שתהיו שחקנים או שהבנתם את זה במקרה בצפייה בטלוויזיה, ברוכה הבאה לקהילה גדולה וזוהרת חוצה יבשות וימים. 

משחק – קצת היסטוריה

היה זה תספיס באתונה העתיקה (שנת 534 לפנה"ס), שהיה מספר במסגרת חגיגות הדיונסיה סיפורים על גיבורים מיתולוגיים מלווה בשירת מקהלה וריקוד. מסופר כי המהפכה הדרמתית החלה בו כאשר ענה למקהלה בדיבור במקום בשירה, מה שמכונה בימינו – המונולוג. דור אחד לאחר מכן התווסף שחקן נוסף (דיאלוג) ששיחק תפקידים שונים ומאוחר יותר התווסף שחקן שלישי.  תחום המשחק התרחב מאז והשתכלל, המשחק אינו רק נחלת התיאטרון אלא גם בטלוויזיה ובקולנוע, ז'אנרים של אקשן דרמה וקומדיה משתלבים זה בזה ומתפתח גם ז'אנר קומדיית המצבים (סיטקום).  

היכן אפשר ללמוד משחק? 

כיום ישנם בתי ספר רבים ומפורסמים בארץ ובחו"ל העוסקים בהוראת המשחק. אחד היוקרתיים והנחשבים ביותר הינו האקדמיה המלכותית לאמנות הדרמה (RADA) בלונדון.  מי שרוצה ללמוד מהטובים ביותר בארה"ב, מוזמן להירשם לאחד מהבאים:
לי שטרסברג בלוס אנג'לס, הידוע בשיטת סטניסלבסקי המפורסמת לפיה השחקן לומד להיות הדמות עצמה. לומד אותה מכל זווית אפשרית בחייה, חלומות, רצונות, אהבות ושנאות ושימוש באירוע מכונן בחייו של השחקן ואיך ניתן לשלבו עם הדמות אותה הוא משחק. שיטה זו השפיעה רבות על עולם המשחק במדיה השונים. בין תלמידיו היו ג'יימס דין, רוברט דה- נירו, אל פצ'ינו ומרלון ברנדו.  בתי ספר מפורסמים נוספים הינם ג'וליארד בניו יורק המוכר בעיקר בזכות תכניות הלימודים היוקרתיות למוזיקה ומחול, ובית הספר על שם השחקנית סטלה אדלר שנוסד בשנת 1949, גם הוא בניו יורק. 

למי שמעוניין להישאר בארץ וללמוד מרבים וטובים אחרים, ישנה אוניברסיטת תל אביב הוותיקה המציעה תואר אקדמי בתיאטרון המשלב לימודים תיאורטיים ומעשיים ושיתוף פעולה עם תיאטרון הבימה, הקאמרי ותמונע. בוגרים מפורסמים הינם מוני מושונוב, דביר בנדר, לימור גולדשטיין ומיכל שטמלר. למי שאינו מעוניין בתואר, סמינר הקיבוצים מציע מסלול תלת שנתי לתעודה. בנוסף, ישנם בתי ספר עצמאיים של שחקנים ובמאים מהתחום כגון, בית צבי, ניסן נתיב וענת ברזילי.  

לימודי ריקוד ומחול - לרקוד כל הדרך לבמה

ז'אנר מחזות הזמר (מיוזקלס בעגה המקצועית) נפוץ בעיקר בקולנוע ובתיאטרון ומשלב את הדרמה והקומדיה. החל משיר אשיר בגשם, כנר על הגג ופאנטום האופרה הקלאסיים וכלה במרשעת, שיקגו ואיך להצליח בעסקים בלי להתאמץ, שזוכים לעדנה מחודשת על במות ברודווי. גם בארצנו הקטנטונת נעשו הפקות כגון קזבלן, סאלח שבתי, בוסתן ספרדי וצלילי המוזיקה.  אם ניחנתם בחוש קצב, תשוקה לתנועה ורצון להשתלב במיוזיקל ישנם קורסי ריקודים ומחול . במסגרת הלימודים תחשפו לז'אנרים השונים כגון, בלט קלאסי, ג'אז, היפ- הופ פאנק, ריקודים סלוניים, אימפרוביזציה, עיצוב וחיטוב הגוף. מקומות רבים בארץ מציעים מגוון קורסים שתוכלו לקחת בשביל להוסיף לרפרטואר המקצועי או לשם ההנאה וההעשרה ומועברים על ידי מדריכים מקצועיים מהתחום בארץ וגם מחו"ל. 

 שלוש, שתיים, אחת – אקשן! – לימודי בימוי

אלו מכם שמעדיפים את מאחורי הקלעים, אוהבים לראות את התמונה הכוללת ולראות כיצד הטקסט פוגש את הלבוש, המוזיקה, התאורה, התפאורה או סט הצילומים יכולים לקחת קורס בימוי, לשבת בכסא הבמאי ולהרגיש מינימום סטיבן שפילברג. 




ייעוץ ומידע על לימודים  http://www.michlalot.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב